Статті

Дуб Олена

Топ-10 міфів про тренерів і консультантів для НУО

Топ-10 міфів про тренерів і консультантів для НУО

Вітаю! Мене звати Олена Дуб, і я - тренерка і консультантка для медіа та ОГС. Спеціалізуюсь переважно на комунікаціях громадських організацій у соцмережах.

Останнім часом багато рефлексую про взаємостосунки консультанток(-ів)/тренерок(-ів) із замовниками. Хто зі мною працював ті знають, яка я "дотошна" в деталях і наскільки для мене важливо проговорити і ввести у реалістичні рамки з замовниками їх очікування та бажаний кінцевий результат (тут я маю сказати дякую training for trainers від DW Akademie, де я переконалась, що роблю все правильно).

За 10+ років проведення навчань і консультування я зрозуміла: оце проговорювання вкрай важливе. Адже часто від кількох консультацій чи двогодинного тренінгу очікують чуда і що "все тепер запрацює", не будучи готовими при цьому вкладатися у зміни власними часом і ресурсами. І терпінням.

На щастя, в останні кілька років таких запитів "на чудо" стає усе менше, це свідчить про те, що і медіа, і організації вже усвідомлено підходять до питання навчання і росту. І це дуже тішить! Дуже приємно мати справу з командами, які розуміють, чого вони хочуть від соцмереж, як вони це хочуть і можуть впроваджувати, які мають місця для зростання і, головне, для чого це їм.

А щоб міфів, чи то пак, стереотипів про те, чим займаються "ці медіатренери і консультанти", ставало менше, я дозріла на те, щоб зафіксувати свої спостереження у невеликий список. Сподіваюся, для декого він відповість на певні питання.

🔸 Міф 1: "Консультант повинен знати все"

✅: Хороші консультант(к)и зазвичай мають глибокі знання і досвід у своїй галузі, але також продовжують навчатися та адаптуватися до нових тенденцій і змін у галузі, з якою працюють, наприклад, у соціальних мережах.

🔸 Міф 2: "Консультант зробить все за нас"

✅: Консультантка(т) може надавати рекомендації, навчати, стимулювати вас шукати рішення, ділитися власною експертизою. Але виконання задуманого це відповідальність самої організації. Роль консультантки(та) полягає в тому, щоб допомогти вам розробити стратегію та навчити вашу команду як її реалізувати, а не виконувати всі завдання замість вас. Звісно, існують опції, коли консультантка(т) може взяти на себе замовлення і зі створення певного продукту, але такі очікування і ТЗ якраз і проговорюють на етапі перемовин. Так чи інакше, на 100% "за вас" чи без участі команди замовника консультантка(т) не може, скажімо, написати для вас стратегію, тож варіант "нам усе зроблять" не зовсім реалістичний. Будьте готові до участі у процесах.

🔸 Міф 3: "Тренер може навчити вас всьому за один-два дні"

✅: Навчання потребує часу, особливо якщо йдеться про освоєння нових інструментів і стратегій. Ефективне навчання включає поступове освоєння матеріалу, практичні вправи та постійне самовдосконалення самих учасників (зокрема й після проходження тренінгу).

🔸 Міф 4: "Консультанти занадто дорогі"

✅: Вартість консультацій може варіюватися, усе залежить від складності запиту, тому консультанти і тренери часто мають різні пакети послуг, можуть працювати з різними бюджетами і пропонувати рішення, які відповідають потребам та можливостям організації.

🔸 Міф 5: "Тренери і консультанти лише теоретики"

✅: Досвідчені тренер(к)и мають за плечима практичний досвід у роботі з певною тематикою, напрямом, наприклад, із тими ж соцмережами. Водночас, на мою думку, не обов'язково мати досвід у абсолютно всіх можливих нішах, скажімо, володіти усіма соцмережами і на додачу займатися відеозйомками чи менеджментом команд. Хороший спеціаліст завжди порадить тренера на тему, в якій той розбирається краще і має більше практичного досвіду.

🔸 Міф 6: "Тренери і консультанти не розуміють специфіку НУО"

✅: Багато Зараз чимало консультантів і тренерів спеціалізуються на роботі саме з громадськими організаціями та медіа. Зазвичай вони мають досвід роботи саме в цій сфері і розуміють її унікальні потреби та виклики.

🔸 Міф 7: "Консультанти і тренери з соцмереж не враховують нашу аудиторію"

✅: Хороші консультанти завжди почнуть з вивчення вашої цільової аудиторії.

🔸 Міф 8: "Консультанти працюють лише з великими організаціями"

✅: Консультанти працюють з дуже різними організаціями: від локальних малих НУО, волонтерських ініціатив і громад до крупних міжнародних організацій.

🔸 Міф 9: "Тренінги однакові для всіх"

✅: Тренінги можуть бути адаптовані під конкретні потреби організації, хоча залежно від запиту, це може бути й базовий тренінг і матеріали (в цьому нема нічого поганого, якщо дійсно є потреба у "основах"). Хороші тренери і тренерки розробляють тренінги з урахуванням специфіки вашої організації, її цілей та рівня підготовки учасників.

🔸 Міф 10: "Консультанти гарантують миттєві результати"

✅: Наприклад, якщо мова про соцмережі, то результати в такому випадку найчастіше потребують часу і стратегічного підходу. Консультант(к)и можуть допомогти створити довгострокову стратегію, яка приведе до стійких результатів із часом, а не обіцяють миттєвий успіх.

Дякую, що дочитали!

Запрошую законектитись:

https://www.linkedin.com/in/olenadub/

SMM
Визначення потреб
Комунікація та PR
Освіта та навчання
Видимість та впізнаваність організації (PR та комунікації, адвокація)
Поділитися
Проєкт "Допомога благодійності в Україні"Фонд "Процвітай" спільно з Іриною ГрінІдеї презентують проект Екологічно-освітний проєкт "Грінідеї"Цінності - стратегічні орієнтири у турбулентні часи