1. ЯКІ ПРОЄКТИ ВІДПОВІДАЮТЬ СТАТУСУ МІЖНАРОДНОЇ ТЕХНІЧНОЇ ДОПОМОГИ?
Міжнародна технічна допомога надається партнерами з розвитку на безоплатній та безповоротній основі з метою підтримки України відповідно до міжнародних договорів України.
2. ЧИ Є РЕЄСТРАЦІЯ ОБОВ’ЯЗКОВОЮ?
Державна реєстрація проєктів МДТ провадиться з метою:
Проєкт може реалізовуватись, проте це є порушенням вимог законодавства України.
Іміждеві та податкові наслідки.
Процедури державної реєстрації проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» (далі – Порядок). Для національних та міжнародних організацій процедури державної реєстрації проєктів однакові.
Відповідно до понять, які вживаються у Порядку:
- реципієнт - резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує МДТ згідно з проєктом (програмою);
- бенефіціар - центральний орган виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, до компетенції яких належить формування та/або реалізація державної політики у відповідній галузі чи регіоні, де передбачається впровадження проєкту (програми), та які зацікавлені в результатах виконання проєкту (програми); виконавчий орган місцевого самоврядування, юрисдикція якого поширюється на територію реалізації проєкту (програми); Секретаріат Кабінету Міністрів, Офіс Президента, комітети та Апарат Верховної Ради, Національний банк, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Національне антикорупційне бюро, Рахункова палата, інші державні органи.
3. ЯКІ ПЕРЕВАГИ ТА ПІЛЬГИ ДАЄ РЕЄСТРАЦІЯ ПРОЄКТУ МТД?
Відповідні пільги, привілеї та імунітети, що надаються в рамках проєктів міжнародної технічної допомоги, передбачені у міжнародних договорах України.
Державна реєстрація проєктів є підставою для реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України.
Спеціальні умови для закупівель або логістики для зареєстрованих проєктів не передбачені законодавством України.
Пільги для персоналу проєкту не передбачені законодавством України.
Відповідно до законодавства України повернення податку на додану вартість (ПДВ) в рамках проєктів міжнародної технічної допомоги не передбачено.
У разі, якщо міжнародним договором України, який ратифіковано Верховною Радою або який набув чинності в установленому порядку, передбачені пільги щодо сплати ПДВ, то:
4. У ЯКІ СТРОКИ МАЄ БУТИ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ ПРОЄКТ?
Секретаріат Кабінету Міністрів України розглядає документи протягом 10 робочих днів і приймає рішення щодо проведення державної реєстрації проєкту. Документи мають бути подані в повному обсязі та всіма учасниками проєкту.
Ні, такого обмеження немає. Проте у державній реєстрації проєктів може бути відмовлено в разі завершення строку реалізації проєкту. Крім того, у разі подання документів для державної реєстрації проєкту у строк, що перевищує шість місяців з початку реалізації проєкту, подається звіт про результати реалізації проєкту.
5. ЯКОЮ Є ПРОЦЕДУРА ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЇ ПРОЄКТІВ МТД?
Проєкти підлягають перереєстрації у разі зміни партнера з розвитку, виконавців, реципієнтів, бенефіціара, їхнього найменування, назви, цілей, змісту, кошторисної вартості, строків виконання проєкту, подання плану закупівлі.
Документи, що подаються для здійснення державної перереєстрації проєктів, для кожного випадку (причини) визначені пунктом 21 Порядку.
Строки державної перереєстрації проєктів такі ж, як і для державної реєстрації, тобто 10 робочих днів від дня надходження всіх необхідних документів, передбачених Порядком.
6. ПРОЦЕДУРА РЕЄСТРАЦІЇ
6.1. ПАКЕТ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОТРІБНІ ДЛЯ РЕЄСТРАЦІЇ ТА КУДИ ВОНИ НАПРАВЛЯЮТЬСЯ
Документи, необхідні для здійснення державної реєстрації проєктів (програм) визначені пунктом 14 Порядку.
Для державної реєстрації проєктів подаються до Секретаріату Кабінету Міністрів України такі документи (обов’язкові документи):
1) Лист-клопотання реципієнта про державну реєстрацію, яке містить відомості про:
2) Лист-клопотання партнера з розвитку про державну реєстрацію, яке містить відомості про:
До клопотання обов'язково вноситься номер проєкту (програми), визначений партнером з розвитку.
3) Засвідчена партнером з розвитку або виконавцем копія контракту, укладеного між партнером з розвитку і виконавцем, або його частини, в якій визначено цілі, завдання проєкту, види та обсяги міжнародної технічної допомоги, яка надається для цілей проєкту, кошторисну вартість, строк та етапи реалізації проєкту.
4) Лист від бенефіціара про підтримку і заінтересованість у результатах проєкту (програми) та згоду на провадження діяльності, зазначеної у контракті. У листі бенефіціара також зазначається інформація про відповідність проєкту (програми) завданням та заходам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів, Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Цілями сталого розвитку, схваленими резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 25 вересня 2015 р. № 70/1, регіональними стратегіями розвитку, іншими стратегіями.
Для проєктів (програм), які спрямовані на підтримку розвитку інститутів громадянського суспільства, лист від бенефіціара про заінтересованість у результатах проєкту (програми) не подається.
5) Документ (меморандум, заява про наміри, план діяльності, технічне завдання, партнерська угода тощо), який підтверджує узгодження цілей, завдань, діяльності за проєктом (програмою) між партнером з розвитку або виконавцем і реципієнтом (бенефіціаром) (далі – спільний документ).
Зазначений документ повинен також містити:
Якщо реципієнт уклав грантову угоду з партнером з розвитку або виконавцем, замість спільного документа подається завірена реципієнтом копія такої грантової угоди.
Якщо реципієнт у своєму листі-клопотанні зазначив інформацію про свою згоду на провадження діяльності, передбаченої контрактом, укладеним між партнером з розвитку і виконавцем, то реципієнт не подає спільний документ.
6) Не обов’язковий документ
У разі виникнення потреби в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України подається засвідчений партнером з розвитку або виконавцем план закупівлі, що складається за формою згідно з додатком 5 до Порядку.
План закупівлі може подаватися мовою, прийнятною для партнера з розвитку, з обов’язковим перекладом українською мовою.
У разі внесення змін до плану закупівлі (крім змін у зв’язку з визначенням субпідрядників) такий план подається із зазначенням дати внесення змін Секретаріату Кабінету Міністрів.
У разі внесення змін до плану закупівлі у зв’язку з визначенням субпідрядників такий план подається партнером з розвитку (виконавцем) або реципієнтом із зазначенням дати внесення змін Секретаріату Кабінету Міністрів разом із копією субпідрядного договору.
Для проєктів (програм), у яких бенефіціар одночасно виконуватиме функції реципієнта, план закупівлі засвідчується партнером з розвитку або виконавцем та узгоджується із бенефіціаром/реципієнтом.
Документи подаються поштою за адресою - вул. Грушевського, 12/2, м .Київ, 01008 або до Урядового контактного центру.
Онлайн-платформи або електронні сервіси для подачі документів на сьогодні відсутні.
6.2. ЧИ МОЖЛИВО ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ ВІД СКМУ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДОКУМЕНТІВ?
Секретаріат Кабінету Міністрів України може надавати консультації щодо документів, які подаються для реєстрації проєктів МТД.
- Відділ співробітництва з ЄС: (044) 256-79-24, (044) 256-79-38, (044) 256-79-40.
- Відділ співробітництва з іноземними країнами: (044) 256-79-76, (044) 256-79-11, (044) 256-79-72.
- Відділ співробітництва з міжнародними організаціями: (044) 256-79-37, (044) 256-79-18.
7. ФОРМИ ЗВІТНОСТІ ТА ПРОЦЕДУРА ЗВІТУВАННЯ ПРОЄКТІВ МТД.
1) До Секретаріату Кабінету Міністрів бенефіціари та реципієнти у випадках, коли бенефіціар не визначається, подають результати поточного (піврічного, річного) моніторингу і результати заключного моніторингу.
Форма результатів моніторингу проєкту затверджена Порядком - додаток 3 та додаток 7 до Порядку.
2) До органу ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, складає та подає інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом - додаток 8 до Порядку.
Результати поточного піврічного моніторингу реципієнт подає бенефіціарові до 10 липня звітного року.
Результати річного моніторингу проєкту подаються до 10 січня року, що настає за звітним.
Результати моніторингу складаються за формою згідно з додатком 3 до Порядку, візуються відповідальною особою та підписуються керівником реципієнта.
Для забезпечення заключного моніторингу реципієнт подає бенефіціарові результати заключного моніторингу за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
До Секретаріату Кабінету Міністрів бенефіціари подають кожного півріччя до 30 числа наступного місяця підписані координатором проєкту (програми) результати поточного та/або заключного моніторингу згідно з додатком 7 до Порядку.
Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа подають органу Державної податкової служби (ДПС), в якому перебувають на обліку як платники податків, інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом.
Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа подають органу ДПС, в якому перебувають на обліку як платники податків, інформаційне підтвердження придбання товарів, робіт і послуг у пільговому режимі за кошти міжнародної технічної допомоги за проєктом - за формою згідно з додатком 8 до Порядку.
Неподання реципієнтом бенефіціарові або бенефіціаром до Секретаріату Кабінету Міністрів результатів моніторингу вважається рівнозначним незадовільному впровадженню проєкту.
Інформація підготовлена Секретаріатом Кабінету Міністрів України на запит ІСАР Єднання