Україна та Угода про асоціацію: моніторинг виконання, 2014 — 2022
Опис до набору
Станом на 2022 рік загальний прогрес виконання зобов’язань, передбачених Угодою про асоціацію між Україною та ЄС, становить 55%. Ця оцінка включає як і повністю виконані зобов’язання, так і досягнуті проміжні результати. “Досконале” виконання, тобто коли повністю виконані передбачені зобов’язаннями завдання, становить 30,4%. 26,2% припадає на “просунуте” виконання, яке означає, що законодавча робота проведена, проте не прийняті усі необхідні імплементаційні підзаконні акти, або ж не завершені певні дії з практичної імплементації. 21% – “рання” стадія виконання – коли нормативно-правові акти або заходи з їх імплементації перебувають на стадії розробки. Ще для 20,8% зобов’язань виконання навіть не розпочиналося, а виконання 1,6% зобов’язань має критичну невідповідність до відповідних норм права ЄС. Період другого півріччя 2021 та 2022 років не відзначився суттєвим прогресом у виконанні Угоди про асоціацію. За півтора роки показник загального прогресу у виконанні Угоди зріс лише на 6%. Досконале виконання, тобто коли зобов’язання були виконані повністю, зросло на 4,8%. Найбільший прогрес (понад 10% зростання за аналізований період) спостерігався у секторах Статистика, Фінансове співробітництво та боротьба із шахрайством, Політика з питань аудіовізуальної галузі, Санітарні та фітосанітарні заходи. Тенденція щодо повільного зростання прогресу була зумовлена не так небажанням втілювати реформи, як дуже ускладненою війною ситуацією в державному управлінні. Війна мала подвійний негативний вплив на впровадження реформ. По-перше, ресурси державного апарату (особливо у першому півріччі 2022 року) були спрямовані на вирішення тих викликів, які постали перед лицем російської агресії. Побудова системи військового захисту, вирішення значних гуманітарних проблем, налагодження роботи державного апарату, проведення переговорів щодо надання військової та гуманітарної підтримки тощо. По-друге, війна зумовила високий рівень руйнувань у багатьох секторах, в яких, починаючи з 2016 року, проводилися євроінтеграційні реформи. Тож саме збереження існуючого потенціалу перебувало у фокусі уваги, а не реалізація подальших реформ. Значні руйнування відбулися у промисловості та енергетичному секторі, аграрний сектор втратив до третини своїх активів, зазнали руйнувань й інфраструктурні об’єкти. Окремою проблемою став виїзд кваліфікованих кадрів за кордон або ж їх залучення до військової служби. Як Україна євроінтегрується в умовах повномасштабної війни з росією? Відповіді на усі питання в нашому черговому моніторинговому звіті щодо виконання Угоди про асоціацію Україна—ЄС.
As of 2022, the overall progress in fulfilling the obligations stipulated by the Association Agreement between Ukraine and the EU is 55%. This assessment includes both fully implemented commitments and achieved interim results. “Perfect” execution, i.e., when the tasks stipulated by the obligations are completely fulfilled, is 30.4%. 26.2% is “advanced” implementation, which means that the legislative work has been carried out, but not all the necessary implementing by-laws have been adopted, or certain actions for practical implementation have not been completed. 21% – “early” stage of implementation – when normative legal acts or measures for their implementation are at the stage of development. For another 20.8% of obligations, the implementation has not even started, and the implementation of 1.6% of obligations has a critical discrepancy with the relevant norms of EU law. The period of the second half of 2021-2022 was not marked by significant progress in the implementation of the Association Agreement. Over a year and a half, the indicator of overall progress in the implementation of the Agreement increased by only 6%. Perfect performance, meaning when obligations were fulfilled in full, increased by 4.8%. The greatest progress (more than 10% growth over the analyzed period) was observed in the sectors Statistics, Financial cooperation and fight against fraud, Audiovisual policy, Sanitary and phytosanitary measures. The tendency towards a slow growth of progress was determined not so much by the reluctance to implement reforms as by the situation in public administration, which was greatly complicated by the war. The war had a double negative impact on the implementation of reforms. First of all, the resources of the state apparatus (especially in the first half of 2022) were aimed at solving those challenges that arose in the face of Russian aggression. Building a system of military protection, solving significant humanitarian problems, improving the work of the state apparatus, conducting negotiations on the provision of military and humanitarian support, etc. Secondly, the war led to a high level of destruction in many sectors in which, starting from 2016, European integration reforms were carried out. Therefore, it was the preservation of the existing potential that was in focus, and not the implementation of further reforms. Significant destruction occurred in industry and the energy sector, the agricultural sector lost up to a third of its assets, infrastructure facilities were also destroyed. A separate problem was the departure of qualified personnel abroad or their involvement in military service. How does Ukraine become European-integrated in the conditions of a full-scale war with Russia? Answers to all questions in our regular monitoring report on the implementation of the Ukraine-EU Association Agreement.
final_report_aa_ucep_2023_ukr.pdf
report_aa_ucep_2023_eng-1.pdf
Україна та Угода про асоціацію: моніторинг виконання, 2014 — 2022
Додати до обраногоІнформація про розпорядника даних
Український центр європейської політики
Всі набори данихЗнайшли помилку? Будь ласка, повідомте нам!