Реалістичний шлях вступу України до ЄС
Опис до набору
Будь-якій новій країні-кандидату, яка прагне приєднатися до ЄС, наразі належить зіткнутися з низкою складнощів. Особливо, якщо ця країна-кандидат із колишнього комуністичного блоку, має ВВП нижчий, ніж середній у ЄС і/або втягнута у багаторічні конфлікти. Крім того, сам ЄС також має внутрішні проблеми та не спроможний дійти згоди щодо власного майбутнього і перспектив розширення. Однак твердження про те, що на розширенні поставлено хрест, може бути передчасними. Як показує реакція Європи на повномасштабне вторгнення Росії в Україну, попри численні внутрішні проблеми, ЄС має гострі геополітичні зуби. Проте для України, яка веде тривалу війну з ядерною державою і змушена давати раду важким викликам повоєнної відбудови, одночасно намагаючись втілити реформи та стати членом ЄС, назвати цей шлях просто вибоїстим було б сильним применшенням. І все ж, ЄС і Україна разом таки ступили на цей шлях. Особливо рішучий крок було зроблено у 2022 році, коли Україна (і Молдова) отримали статус кандидата в червні. Цей шлях націлений на досягнення вищих цілей Євромайдану або Революції Гідності 2014 року та віднайдення належного стратегічного місця для України в євроатлантичних структурах, що додасть нового значення «Європі» та нової мети ЄС. Хоча сама дорога є непевною, умови доволі чіткі (принаймні на папері, хоч політика може розвиватися за іншою логікою). А саме: верховенство права і демократичні реформи, а також імплементація законодавства ЄС. Для початку, як мінімум, слід виконати 7 ключових умов, викладених у рішенні ЄС про надання Україні статусу кандидата. У ЄС розгоряються дебати щодо можливості розпочати переговори про вступ наприкінці 2023 року. Держави-члени залишаються розділеними між двома позиціями: одні не бажають скорочувати шлях до вступу (особливо щодо України та допоки триває війна) в той час, коли Союз гостро потребує внутрішньої реформи, інші прагнуть скористатися політичним імпульсом, щоб Україна не опинилася в нескінченній черзі країн-кандидатів, реформи в ній не зійшли нанівець, і не згасло завзяття до боротьби у війні.
For any new candidate aspiring to join the EU nowadays, the options are not plentiful, and the path is rocky – certainly if candidates come from the former communist bloc, are below the EU GDP average and/or hobbled with perennial conflicts. The EU too struggles with itself, torn about its future and that of enlargement. Claims of enlargement being dead may prove premature though, and, as its response to the Russian full-scale invasion of Ukraine shows, the EU does have sharp geopolitical teeth in spite of its many internal problems. Yet for Ukraine, fighting a long war with a nuclear power and facing daunting challenges of postwar reconstruction, while it also aims to reform and become an EU member, a rocky path is an understatement. And yet, most decisively in 2022, when the candidate status was granted to Ukraine (and Moldova) last June, the EU and Ukraine embarked together on this path. A path which to a great extent aims to achieve the higher goals of the Euromaidan or Revolution of Dignity (2014) and settle for good Ukraine’s rightful strategic place in the Euro-Atlantic structures – while, in the process, providing new meaning to “Europe” and purpose to the EU. The road is uncertain, but the conditions are relatively clear (at least on paper, even if politics might follow other rationales): namely, fundamental rule of law and democratic reforms, implementation of the EU acquis, etc. For starters, at the very minimum, this implies fulfilling 7 key conditions laid out in the EU decision granting candidate status to Ukraine. The debate is growing in the EU on whether to green-light the opening of accession negotiations in late 2023. Member states remain torn between reluctance to tolerate shortcuts to the EU (always, but especially with Ukraine and as long as the war rages on) at a time when internal reform in the Union seems wanting, while others are keen to seize the political momentum, lest Ukraine should forever languish in the never-ending queue of candidate countries, reforms whither and war moral suffers too.
ukraine_accession_to_eu_realistic_path_full_paper_ukr.pdf
ukraine_accession_to_eu_realistic_path_full_paper_eng.pdf
Реалістичний шлях вступу України до ЄС
Додати до обраногоІнформація про розпорядника даних
Український центр європейської політики
Всі набори данихЗнайшли помилку? Будь ласка, повідомте нам!