Вільний час та дозвілля підліткової молоді Прикарпатського регіону (за результатами опитування учнів випускних класів закладів загальної середньої освіти)

Створено: February 16, 2024 | 13:17 Оновлено: September 25, 2024 | 15:24
Мова: Українська
Опис до набору

У статті презентовано результати дослідження «Ціннісні орієнтації учнів випускних класів м. Івано-Франківськ», проведеного Навчально-науковим центром соціологічних досліджень Прикарпатського регіону ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» в рамках угоди про співпрацю між головним управлінням освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Прикарпатським національним університетом, а також в рамках угоди про співпрацю між управлінням освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та Прикарпатським національним університетом та за фінансової підтримки Канадського інституту українських студій у 2015 році. Представлено дані опитування щодо джерел отримання інформації учнями випускних класів м. Івано-Франківськ. Розглянуто жанрові та стильові вподобання даної соціально-демографічної групи, окреслено бюджет вільного часу в оцінках підліткової молоді обласного центру Прикарпаття. Проаналізовано відповіді випускників загальноосвітніх навчальних закладів м. Івано-Франківськ у контексті теоретичних підходів пояснення підліткового періоду соціалізації в умовах сучасного суспільства. З’ясовано наявність ознак зсуву ідентичності досліджуваної соціально-демографічної групи, виявлено фактичну диcфункцію традиційних медіа в сенсі джерел інформації для підростаючого покоління. Оцінено вплив фактору міжкультурної комунікації на дозвіллєві практики підліткової молоді в контексті ціннісного дискурсу молоді прикордоння Східної та Центральної Європи. Наголошено на потребі і необхідності посилення інформаційної та медіа грамотності підліткового покоління зусиллями профільних інституцій. Зроблено висновок про те, що дозвіллєві практики підлітків фактично є комунікативними практиками за формою та змістом.

The article is devoted to the results of the study «Value orientations of Ivano-Frankivsk’s general secondary institutions students” conducted by the Educational and Scientific Center of Sociological Research of Precarpathian region of SHEI “Vasyl Stefanyk Precarpathian National University”. This research project has been supported by the Canadian Institute of Ukrainian Studies (University of Alberta) and it has been implemented together with the Department of Education and Science of the Executive Committee of Ivano-Frankivsk City Council in 2015. According to the research methodology, 28 Ivano-Frankivsk’s schools have been involved in the research procedure, 774 respondents have participated in this project, which accounts for 68, 7%. The statistical sampling error (with a probability of 0.95) hasn’t exceeded 1, 98%. When it comes to the youth, especially teens, it is quite substantial that this particular social and demographic group tend to implicate two significant patterns of everyday behavior (learning and leisure), which are obvious and by far very important socialization process components in terms of their personal and social development. In line with collected data, Ivano-Frankivsk’s graduates tend to rely on their personal informational sources such as social networks (45, 5%), family and relatives (38, 7 5). Nevertheless, by a narrow margin more than half of respondents said, that when it comes to the reliable information source, they would choose traditional public media (55, 4%). Official governmental institutions aren’t among those institutions, which are able to provide reliable information in line with Ivano-Frankivsk teens’ opinions. Roughly one out of ten respondents agreed that official governmental institutions may offer correct data or reliable information. Ivano-Frankivsk teens’ leisure practices were considered in this study as well. The study revealed that It turned out that the most demanded among others are comedy films (74, 7%), and the least interesting for the teenage audience are artistic films like musicals (11.2%) or art house films (9, 1%). Additionally, fantasy (44, 7%) and horror (40, 5%) movies are on the demand top as well in terms of teens’ point of view. In the long run, it has been concluded that in fact they are communicative practices, which consist mainly in terms of teens’ leisure time spending patterns.

Free and Leisure Time of Teenage Youth in Precarpatian Region (based on the Survey of Students of General Secondary Educational Institutions).pdf

pdf
Завантажено:   February 16, 2024   |   13:20 Оновлено:   February 16, 2024   |   13:20
Мова:   Українська
Освіта та навчання
Управління часом
Соціальні дослідження
Безпека ОГС
Молодь

Вільний час та дозвілля підліткової молоді Прикарпатського регіону (за результатами опитування учнів випускних класів закладів загальної середньої освіти)

Додати до обраного

Інформація про розпорядника даних

Карпатський інститут аналітики "FrankoLytics"
Всі набори даних

Цитування набору даних

https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/1216
Поділитися

Знайшли помилку? Будь ласка, повідомте нам!