Статті

Колоколова Ірина

Чому некомерційній організації необхідна стратегія?

Чому некомерційній організації необхідна стратегія?

Щоб зробити щось гарне в великих масштабах, потрібні гроші. Щоб залучити гроші, потрібно зрозуміло та чітко розказати на що саме ці гроші потрібні.
Як зрозуміло розказати про це без уявлення що саме ви збираєтеся робити, навіщо та як? Ось для цього і потрібна стратегія.

Хто залучав гроші для своїх проєктів, той знає, що для цього потрібен час. Інколи від створення заявки на грант до договору на грант та надходження грошей спливає 4-6 місяців. Якщо не мати стратегічного бачення своєї діяльності та займатися тільки задачами сьогодення, то може виникнути ситуація, що навіть вашу заявку підтримано, але нема кому її виконувати.

Стратегія — це власний дороговказ для організації, який відповідає питанням:

  • Чого ми прагнемо?

  • Як досягти бажаних цілей?

  • Які ресурси нам потрібні, щоб це зробити?

Стратегія організації - це компас, що показує правильний напрямок у буремному океані змін.

Без стратегії команда, яка колись зібралася зараді гарної ідеї, розпорошує зусилля на різні напрямки без помітного результату. Від цього швидко настає втома. Можливим донорам незрозуміло, як саме така команда може ефективно використати їхні ресурси. Відчуття хаосу і нестабільності всередині організації з часом веде до припинення будь-якої діяльності.

Знаєте чому корисно звертатися до зовнішнього консультанта із стратегічного планування, наприклад, такого як я? Бо буває так, що навіть написанная стратегія організації зрозуміла та цікава тільки для тих, хто її писав. Чи то загальна втома, чи то надмірна емоційність інколи заважає ясно та послідовно викласти думки на папір. Або глибоке занурення во внутрішні процеси обумовлює, що стратегія зрозуміла тільки тим, хто внутрі команди. Про яке зовнішнє залучення грошей тоді може йти мова? 

Ми зустрічали різні варіанти того як команда займається створенням своєї стратегії. Дехто робить стратегію досіть формально - аби був папір для донорів. Дехто працює над документом півроку. І так, і так можливо. Головне - в потрібному місці та в потрібний час мати змогу сказати на що саме організації потрібні гроші. Щоб  робити щось гарне в великих масштабах.


Визначення потреб
Планування
Стратегічне планування
Фінансова сталість організацій
Фінансовий менеджмент
Місія та стратегічне планування
Врядування, структура та стилі управління
Роль у секторі
Фінансова життєздатність та мобілізація ресурсів
Видимість та впізнаваність організації (PR та комунікації, адвокація)
Поділитися
Економічне бронювання, корупція та ветераниСтратегія як мистецтво зростання: Як громадським організаціям побудувати стійку систему розвиткуProjectPro: підтримка Європейського Союзу для українського бізнесу