Articles

Кобзиста Вероніка

Як налагодити медіапартнерство з Міністерствами

Як налагодити медіапартнерство з Міністерствами

Вероніка Кобзиста, PR-експертка у сфері державних та соціальних комунікацій, засновниця комунікаційної агенції 9.Department


Одного разу у вашому житті настане цей момент. Вашим партнером у проєкті стане державна структура. Для непідготовлених умів це може бути дуже стресово. Адже рівень відповідальності великий, ризик зафакапити ще вищий, а часу, щоб спокійно у всьому розібратися, ймовірно не буде.

Щоб не розгубитися перед серйозними людьми й запам’ятатись як відповідальні сонечка, пропоную дотримуватись певних правил:

Домовляємось завчасно

Якщо це не ситуативний матеріал, а довгостроковий проєкт — попередьте комунікаційників потрібного Міністерства за кілька тижнів, а краще — за місяць. Тоді у них буде можливість запланувати у контент-плані спільний вихід.

Те саме стосується й текстів. Чим раніше напишете їх, тим швидше зможете погодити, і тим більша ймовірність, що ваш медіавихід відбудеться вчасно. Якщо ви єдиний комунікаційник організації, рекомендую взяти написання текстів на себе. Бо якісний текст, як і сир, має дозріти. Закладіть собі можливість проглянути матеріали свіжим оком або дайте колезі на перегляд (а краще і те, і те. Але про це згодом).

Перевір, потім дай перевірити колезі, а потім ще комусь

Факапи — загалом неприємна штука. Але якщо таке трапляється на майданчиках державного органу, наслідки будуть критичними. Тому обовʼязково перевірте всі цифри перед публікацією і закладайте в бюджет вичитку коректора. А ще краще — майте одного в команді.

Ви хочете поговорити про дисклеймери

Так, ніхто не любить просити про батарею лого й дисклеймер. Але якщо цього не зробити й понадіятися на добру душу прессекретаря держустанови, скоріш за все ви залишитесь без згадок донора, а отже без рядочка для звіту. Відірвіть це повідомлення як пластир й узгодьте усі формальності на самому початку роботи.

Підтримка міжнародних партнерів

З іншого боку, якщо ваш проєкт підтримує донор, який також фінансує проєкти Міністерства — тут теж є свої плюси. Значить маєте всі шанси домовитись про допис не тільки на сторінках українських установ, а й у соцмережах донора. Але знову ж таки: погодьте текст завчасно.

Твоя ЦА і моя ЦА — не одна ЦА

Новини на держпорталах моніторять медіа — у них своя аудиторія. Соціальні мережі установ мають свою. Ваші соцмережі — скоріш за все взагалі третя аудиторія. І це треба враховувати при написанні матеріалів.

Давайте на прикладах. Ваш проєкт направлений на підлітків. Партнер в проєкті — МОН. Але ресурси Міносвіти переглядають не тінейджери, а викладачі. Орієнтуйтесь на них, або не робіть спільні виходи. Викресліть з релізу згадки про «крінж», а в Інстаграм-пості краще поставте крапку в кінці речення.

Святе погодження

Якщо домовляєтесь про спільний вихід після офлайн заходу, обов’язково погодьте цитати спікерів з міністерств. Без цього абсолютно нікуди, бо потім матимете дуже гнівні відгуки від комунікаційного відділу.

Так само і з текстами. Будьте терплячими, бо комунікаційники часто відповідають болісно довго, коли погодження треба от-от. Тому повертаємось до першого пункту — готуйте всі матеріали завчасно.

Пресреліз добре було б написати за тиждень або принаймні за 2-3 дні до події, на спільний допис знадобиться не менше, ніж місяць. А от фото з офлайн заходів навпаки критично надіслати впродовж декількох годин після закінчення. Ну й звичайно тримайте під рукою контакти піарників і помічників міністрів.

Але головне — видихайте. У держустановах теж працюють живі люди, які хочуть мати класні медійні виходи. І хоч це і може здаватись страшним процесом, такий досвід неймовірно цінний.

Communication and PR
Marketing
Digital marketing
Building partnerships and cooperation
Visibility and recognition of the organization (PR and communications, advocacy)
Share
Краудфандинг для ГО: як зібрати кошти і друзів одночасноІнновації у зборі коштів: digital-підходи для стартапів та соціальних проєктівЯк говорити з дітьми про інвалідність