“Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження

Created: November 29, 2024 | 12:31 Updated: November 29, 2024 | 20:26
Language: Ukrainian, English
Description to the set

У роботі авторський колектив поставив за мету з’ясувати, яким є стан впровадження реформи «Нова українська школа» в адаптаційному циклі базової середньої освіти (5–6-ті класи), які ключові проблеми й потреби існують сьогодні та якими можуть бути шляхи розв’язання. Окрему увагу приділили підвищенню кваліфікації вчителів, їхньому психологічному стану, оновленню методології викладання й змісту освіти, комунікації реформи та перешкодам до її запровадження.

The writing team developed this document intending to consider the “New Ukrainian School” reform implementation status within the adaptation cycle of basic secondary education (grades 5-6), current key problems and needs, and possible ways of addressing them. Particular attention was paid to advanced training for teachers related to NUS implementation in grades 5-6, their mental condition, updating of content of education and work practices of teaching staff, reform communication and obstacles to its implementation.

Повний звіт за результатами дослідження.pdf

pdf
Uploaded:   November 29, 2024   |   13:01 Updated:   November 29, 2024   |   13:01
Language:   Ukrainian

Повний звіт англійською мовою за результатами дослідження.pdf

pdf
Uploaded:   November 29, 2024   |   13:01 Updated:   November 29, 2024   |   13:01
Language:   English

Key conclusions and recommendations following the study’s findings.pdf

pdf
Uploaded:   November 29, 2024   |   13:01 Updated:   November 29, 2024   |   13:01
Language:   English

Бриф Нова українська школа в 5-6-х класах_виклики впровадження.pdf

pdf
Uploaded:   November 29, 2024   |   16:05 Updated:   November 29, 2024   |   16:05
Language:   Ukrainian
Advocacy
Education and training
Reforms

“Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження

Add to favorites

Information about the data controller

ГО "Смарт освіта"
All datasets
Share

Found an error? Please let us know!