Катерина Познанська , Соціальний консалтинг "Параграф"
August 20, 2024Соціально значущі проєкти – тренд не лише в громадському секторі, а й в бізнесі. Як і все нове, тенденція віддавати перевагу позитивному соціальному впливові від своєї діяльності обросла міфами, в яких принципові речі перекинуто з ніг на голову.
Спробуймо розвіяти надумані аргументи щодо корпоративної соціальної відповідальності (CSR), які насправді призводять до неправильного розуміння цієї концепції та її практичного значення.
Міф: CSR – це лише благодійність.
Реальність: CSR включає в себе більше, ніж лише благодійність. Вона охоплює широкий спектр дій, включаючи прийняття відповідальних стандартів екології, питань з прав людини, вдосконалення умов праці, етичний бізнес та інші соціальні та екологічні аспекти. Благодійність – це лише один з аспектів CSR.
Міф: CSR вимагає лише фінансових ресурсів.
Реальність: Крім фінансових ресурсів, CSR може включати в себе інші ресурси, такі як експертні знання, час, волонтерство співробітників та інші форми підтримки.
Міф: CSR завжди зменшує прибутковість бізнесу.
Реальність: Деякі CSR ініціативи можуть вимагати вкладень, але вони також можуть призвести до збільшення ефективності, покращення бренду та ринкового позиціонування, що може позитивно вплинути на прибутковість бізнесу у середньостроковому та довгостроковому періодах.
Міф: CSR – це лише маркетинговий трюк для залучення клієнтів.
Реальність: Впровадження CSR ініціатив повинно бути щирим і внутрішньою частиною бізнес-стратегії компанії. Хоча позитивний вплив на репутацію може бути додатковою користью, мета CSR – це створення позитивного соціального та екологічного впливу.
Міф: CSR – це лише для великих корпорацій, а не для малих підприємств.
Реальність: Навіть малі підприємства можуть реалізовувати CSR ініціативи, адаптовані до їхніх можливостей та ресурсів. Вони можуть приймати відповідальність за власну спільноту, зменшувати вплив на довкілля та виконувати соціально відповідальні дії на рівні свого бізнесу.
Міф: Бізнеси здійснюють CSR лише через внутрішній тиск чи примус з боку уряду.
Реальність: Багато компаній реалізують CSR не лише через зовнішній тиск, але й через власні цінності та переконання, бачачи в цьому можливість для створення позитивного впливу і покращення репутації.
Розвіяні міфи – усвідомлення, що CSR – це більше, ніж просто заходи для виконання зовнішніх очікувань. Це реальні вигоди для бізнесу, спільноти та навколишнього середовища.