Дуб Олена
September 18, 2024Нещодавно провела два тренінги про соцмережі для представниць і представників ОГС - грантерів ІСАР-ЄДНАННЯ". За результатами навчань партнери попросили мене написати кілька порад.
Ці поради - дуже базові. Та все ж, на мою думку, вони будуть актуальними завжди. Чарівних паличок, які зроблять за вас ваші соцмережі ефективними чи цікавими, не існує, і основа якраз - стратегічні підходи і розуміння аудиторій.
0️⃣ Перш за все, в ідеалі, розробіть SMM-стратегію. Вона допоможе спрямовувати зусилля команди на досягнення конкретних результатів.
Підтримуйте систематичність і регулярність публікацій. Це допоможе утримувати увагу аудиторії, "підгодовувати алгоритми" і підтримувати її інтерес.
Закладайте бюджет на таргетовану рекламу, особливо якщо у вас високі очікування щодо результатів кампаній.
Регулярно відстежуйте ключові показники. Використовуйте ці дані для коригування стратегії та підвищення ефективності комунікацій.
Будьте готові до змін та експериментів. Соцмережі постійно змінюються, і важливо бути гнучкими.
Надані практичні поради сьогодні можуть стати застарілими вже за півроку. Слідкуйте за трендами, не бійтеся тестувати нові формати і підходи, щоб залишатися актуальними та цікавими для аудиторії.
Враховуйте специфіку різних соцмереж: відмінності у форматах контенту (сториз, відео, статичні пости, "ланцюжки" чи "каруселі"), розмірах зображень і тривалості відео. Це допоможе максимально використовувати можливості кожної платформи.
Наприклад, при створенні Reels і відео для будь-яких інших соцмереж враховуйте safe zones – розміщуйте текст субтитрів так, щоб він зручно читався і його не закривали інші елементи соцмережі.
Будьте обережними із автоматичною ре-публікацією однакового контенту з Instagram у Facebook, адже те, що ефективно використовувати у Instagram (скажімо, хештеги), – найчастіше малоефективне у Facebook.
Пам'ятайте про "Стандарти спільноти" Meta, щоб уникати блокувань. Найбільша кількість банів відбувається не через "скарги ботів" чи "нові алгоритми", а через порушення авторами правил самої соцмережі.
Важливо розуміти, що успіх публікації та зростання сторінки в цілому залежить від взаємодії користувачів з нею. Використовуйте формати, які залучають – відео, сторителінг, меми, інтерактивний контент.
Якщо ви працюєте не з однією, а з кількома цільовими аудиторіями, і ці аудиторії є дуже різними, – використовуйте різні платформи, які має ваша організація: для молоді – Instagram, TikTok; для донорів, партнерів, колег – Facebook, Linkedin, X.
Це може звучати банально, але просто не намагайтеся розміщувати один і той самий контент одночасно на всіх соцмережах і очікувати однаково добрих результатів на кожній із них.
Водночас не забувайте вплітати "наскрізною ниткою" у весь ваш контент основний, "стратегічний" посил вашої організації, незалежно від того, для якої аудиторії зроблено конкретний пост. Читачі мають у цілому зрозуміти, яка місія у вашої організації, погортавши сторінки ваших соцмереж. А для цього, звісно, організації варто мати власне стратегію, зокрема, комунікаційну і SMM-стратегії.
Шукайте тематичні групи, чати та експертні спільноти, беріть участь у дискусіях, домовляйтеся про спільні публікації з лідерами і лідерками думок, експертками й експертами, іншими організаціями.
Заводьте і модеруйте тематичні спільноти самостійно.
Запускайте опитування, заклики, просіть порад чи відгуків, створюйте відеовідповіді на коментарі тощо. Використовуйте різні інтерактивні інструменти соцмереж (наприклад, нові функції, які нещодавно запустив Instagram) для збільшення залученості та створення спільноти навколо вашої організації чи проблематики.
Завжди відповідайте на коментарі, реагуйте на приватні повідомлення і спілкуйтеся з читачами. Майте розроблений власний "тон голосу" (Tone of Voice) і правила комунікації команди з читачами. Моніторте згадки про свою організацію, її керівників, експертів, – і реагуйте на них. Показуйте, що ви цінуєте зворотній зв’язок та готові підтримувати комунікацію.